Conform cercetatorilor de la Colegiul de Medicina Albert Einstein al Universitatii Yeshiva, nivelul scazut de vitamina D in corp duce la cresterea riscului de boala arteriala periferica.

Arteriopatia este o afectiune a arterelor datorata incarcarii acestora ateromatos si se manifesta prin dureri, amorteli, claudicatie intermitenta, tulburari de mers.
Oamenii obtin vitamina D necesara organismului prin expunerea solara (autosintetizare) sau din diverse alimente precum: lactate, peste, oua sau suplimente nutritive.

Se stie ca vitamina D este necesara pentru fixarea calciului in oase, dar in prezent exista studii care vor sa demonstreze legatura dintre vitamina D si bolile cardiace (HTA).
In concluzie, in urma cercetarilor, s-a evidentiat ca nivele ridicate de vitamina D se asociaza cu o prevalenta scazuta pentru arteriopatia obliteranta.
Sursa stirii



0 Comments
You can be the first one to leave a comment.