Cine credea ca, daca esti femeie si consumi chiar si un pahar de vin pe zi, ti-ar putea face rau?
Un grup de cercetatori de la prestigioasa Universitate Oxford au demonstrat intr-un foarte mare studiu, care a cuprins milioane de femei din Marea Britanie, ca daca consumi chiar si un pahar de vin pe zi creste riscul de aparitie a cancerului de san.
Acest studiu, considerat cel mai mare de genul lui de pe planeta, a cuprins un numar de 1.300.000 de femei pe o perioada de de 7 ani, intre 1997-2001. Cele mai multe au avut varsta peste 50 de ani.
Daca initial studiul a avut ca scop terapia de echilibrare hormonala pentru femeile aflate la menopauza, ulterior el a cuprins multe aspecte ale sanatatii femeii.
De-a lungul timpului acest studiu s-a concentrat pe evidentierea conditiilor de risc pentru sanatatea femeii.
Unele concluzii la care s-a ajuns in urma acestui studiu, privind minimalizarea riscului de aparitie a cancerului sau a bolilor cardio-vasculare, sunt urmatoarele:
- fara terapie de echilibrare hormonala.
- nu fumati.
- nu luati in greutate.
- in mod ideal, nu consumati alcool deloc.
- luati pilule anticonceptionale in tinerete. Acestea protejeaza impotriva cancerului ovarian.
- faceti sport.
- hraniti noii-nascuti la san cat mai mult timp posibil. Protejeaza impotriva cancerului de san.

Sursa stirii

Tags: